Leģenda: Kissel 8-75, Lamborghini 350 GT, MG TD

Legend
Kissel 8-75. 1927

Kissel 8-75. 1927

Brāļi Viljams un Džordžs Kiseli no Viskonsinas štata jau XIX gadsimta beigās montēja automobiļu dzinējus. Bet 1906. gadā sāka montēt pašas mašīnas. Sporta automobili Kissel 8-75 bija iemīļojuši tādi slaveni tā laika cilvēki kā aktieris Els Džolsons, kā arī rakstniece un aviācijas pioniere, kas šķērsoja Atlantijas okeānu, Amēlija Erharda.

MG TD. 1949

Divvietīgais rodsters MG TD, kas nomainīja modeli TC, dienasgaismu ieraudzīja 1949. gadā. TD ieguva klasiskas „kvadrāta” aprises:  vertikālu režģi, pie bampera piemontētus priekšējos lukturus, garus izliektus spārnus, pie aizmugures virām piestiprinātas durvis. Automobilim bija zobstieņa vadība, priekšējā uzkare, atvieglots rāmis, divi karburatori, elektriskais degvielas sūknis, spoles bremze. Ne jau katrs tā laika sporta automobilis varēja lepoties ar šādu komplektu.  Jau gadu pēc izlaides mašīna ieguva pirmo pilnveidojumu: palielinātu virsbūvi, mīkstāku aizmugures uzkari, no 54 ZS līdz 57 ZS forsētu 1,3 litru benzīna dzinēju, kam bija modernizēta cilindru bloka galviņa, palielināti karburatori un paaugstināts saspiešanas līmenis. MG 1951. gadā izlaida Mk II versiju ar 60 ZS jaudu, kas ātrumu kāpināja līdz 130 km/h. Modelis guva lielus panākumus: četros gados tā tirāža bija 29 664 eksemplāri, gandrīz 20 tūkstoši savus īpašnieks ieguva Savienotajās Valstīs.

Tieši par šādu automobili, tikai sarkanā krāsā, jūsmoja aktieris Džeimss Dīns, kas, dabiski, to arī nopirka.

LegendLamborghini 350 GT. 1965

Šis ir pirmais kompānijas Lamborghini sērijveida automobilis. To publikai parādīja 1964. gada martā Ženēvas autosalonā. Par prototipu kļuva modelis 350 GTV, kuru pirmo reizi demonstrēja Turīnas motoršovā 1963. gada novembrī.

Legend Divvietīgās kupejas dizainu izstrādāja Franko Skaglione, virsbūvi samontēja kompānijas Carrozzeria Sagiotto cehos, bet V veida 12 cilindru un 3,5 litru dzinēju ar sausa kartera eļļošanas sistēmu radīja Džoto Bizarīni. Automobiļa virsbūvei pietrūka harmonijas, tāpēc tika nolemts virsbūves montāžā iesaistīt firmu Superleggera Touring. Tas bija automobilis ar tērauda šasiju un cauruļu rāmi, neatkarīgu uzkari, pārnesumkārbu ZF un pilnveidotu firmas Dallara 270 ZS dzinēju. Mašīna kļuva par sīvu citu kompāniju sporta mašīnu sāncensi.

Legend Legend